Reisverslag Portugal 17 mei - 25 juni 2010

Week 5

Dag 29. Maandag 14 juni 2010

Vertrek 203843 km.
We hebben gelezen dat in Alcoutim bij het museum bij de "haven" gratis WIFI ter beschikking staat. We besluiten om daar heen te rijden, een ritje van zo'n 40 km. Daar gekomen blijkt de info juist te zijn en kunnen we de mails weer doornemen en enkele mails naar het thuisfront sturen. (N37° 28.283 W 7° 28.271) We richten de schotel op Astra en kijken naar de verrichtingen van het nederlands elftal tegen Denemarken. Uitslag 2 - 0. Hierna keren we terug naar de camperplaats in Castro Marim. Gereden: 81 km. Totaal 3565 km.

Dag 30. Dinsdag 15 juni 2010

Vertrek 203924 km.
We vertrekken uit Castro Marim richting Faro. We volgen de kust en komen door plaatsjes als Altura, Tavira en Olhão om tenslotte te stoppen in Faro. Oorspronkelijk plan was om in Tavira op de parkeerplaats bij het strand te blijven staan, maar ook hier slaat het verbodsvirus toe. Er mogen geen campers op de parkeerplaats dus ook niet overnachten. We vinden in Faro een plaats op het grote parkeerterrein naast de oude vestingmuren. (N 37° 00.675 W 7° 55.976) Het is nog vroeg en we lopen om de oude vesting heen de stad in. Een oorverdovende herrie komt op ons af. Het blijkt dat Portugal moet voetballen en men heeft een groot TV scherm opgesteld en er om heen enkele honderden Portugezen die meer herrie maken dan een stadion vol supporters. De stand blijft 0-0 en teleurgesteld druipen ze na afloop af. Gereden: 77 km. Totaal 3642 km

Dag 31. Woensdag 16 juni 2010

Vertrek 204001 km.
Na een rustige nacht en een lekker ontbijt met versgebakken broodjes vervolgen we onze weg langs de zuidkust richting Albufeira. We proberen zoveel mogelijk kleine weggetjes zo dicht mogelijk bij zee te volgen maar dat valt niet mee. Telkens wordt je weer terug geleid naar de doorgaande weg. Maar de volhouder wint en we komen in Quarteira waar volgens "cp europa" een camperplaats is. Op de gegeven coördinaten is men hard aan het werk en mag niet meer overnacht worden. We dwalen wat rond in de omgeving en komen uit in Vilamoura. Hier heeft men een heel grote jachthaven gebouwd welke vol ligt met kapitale Yachts. We rijden via een sluipweggetje terug richting Quarteira en vinden precies tussen de twee dorpen een braakliggend terrein waarop een groot aantal campers staan. Dit terrein is waarschijnlijk bedoeld om volgebouwd te worden met nieuwe hotels. Enkele van de oude oorspronkelijke krotten staan en nog en worden nog gebruikt, maar alles wijst er op dat deze binnenkort zullen worden afgebroken. Er zijn geen voorzieningen maar aan de rand van het dorp is een rioolput waarbij aan het deksel ijzeren handvatten zijn gemaakt waardoor hier geloosd kan worden. Het is een fijne plaats, direct aan het strand en we besluiten hier een paar dagen te blijven staan. (N 37° 04.275 W 008° 06.737. 46 km. Totaal 3688 km.

Dag 32. Donderdag 17 juni 2010

Vandaag blijven we in Vilamoura. Heerlijk relaxen in de zon.
Dag 33. Vrijdag 18 juni 2010

Vertrek 204047 km.
Vandaag hebben we een dagtripje gemaakt naar Barragem de Arcade. Leuke omgeving maar voor ons niets om te blijven staan. Er was niemand, niet op de parkeerplaats beneden en ook niet op de parkeerplaats boven aan de dam.
We zijn weer teruggegaan naar Vilamoura om daar nog enkele dagen te blijven. Gereden: 94 km. Totaal 3784 km.
Dag 34. Zaterdag 19 juni 2010

Vandaag blijven we in Vilamoura. Heerlijk relaxen in de zon.
Dag 35. Zondag 20 juni 2010