Reisverslag Portugal 17 mei - 25 juni 2010

Week 3

Dag 15. Maandag 31 mei 2010

Vertrek km 202486.
We gaan weer verder langs de kust en passeren Valenciá. Het wordt steeds warmer. De 30 °C wordt gepasseerd. We gaan midden door Valenciá om een indruk van de stad te krijgen. Van daar gaat het door naar Benidorm. Veel over gehoord, maar wat valt dat tegen. Het lijkt New York wel. Al die torenhoge gebouwen en hotels. Ik begrijp niet dat mensen hier hun vakantie door willen brengen. We zoeken een parkeerplaats langs het strand en installeren ons voor de nacht. Echter, om half twaalf 's nachts stopt er een politieauto naast ons en sommeert ons te vertrekken. Langs de boulevard mag niet overnacht worden. Overal in de stad is oké maar niet langs de boulevard. We zoeken een plaats in een van de straten parallel aan de boulevard en gaan slapen. (N38° 32.061 W 000° 09.285) Gereden: 268 km. Totaal 2395 km.

Dag 16. Dinsdag 1 juni 2010

Vertrek km 202754.
Weer een etappe dichter bij Portugal. We gaan nog een dagje verder en blijven dan een paar dagen op een camping in de buurt van Cartagena. Het is een erg warme dag. We volgen de kustlijn door Alicante en Cartagena. Als we bijna de stad uit zijn wordt er door een spanjaard getoeterd en naar achter gewezen. De verhalen kennende en niets vreemds te zien of te voelen aan de camper rijd ik gewoon maar door. Als we de parkeerplaats van de camping opdraaien hoor ik toch een vreemd geluid. Na gestopt te zijn stap ik uit en zie dat de spanjaard niet voor niets had gewezen, De rechter achterband stond leeg. In de hitte het wiel te wisselen was geen pretje maar moest toch gebeuren. Als we weer door gaan toch maar laten repareren. We staan nu op camping Le Porthus en blijven daar een paar dagen staan. (N 37° 35.183 W 001° 04.067). Gereden: 191 km. Totaal 2586 km.

Dag 17. Woensdag 2 juni 2010

We blijven tot dinsdag op deze camping. Het weer is bijzonder goed en stabiel. Elke dag boven 30°C.

Dag 18. Donderdag 3 juni 2010

camping Le Porthus
Dag 19. Vrijdag 4 juni 2010

Dag 20. Zaterdag 5 juni 2010

Dag 21. Zondag 6 juni 2010